13.4.14

Haşhaşlı Kete


Geçtiğimiz günlerde annem arayıp teyzem ve kuzenlerim ile bana geleceğini söyleyince yumuşak bir tarif aramaya başladım.o esnada görümcemin yaptığı haşhaşlı keteler alıma gelince hemen arayıp tarifini aldım.Bir yandan keteleri yaparken bir yandan da, kızımla rolleri değişip anne kız oyunu oynamaya başladık.Doğrusu kızım bana kızım, kızım deyip bir şeyler anlatmaya çalışırken keteleri nasıl yaptığımı ve vaktin nasıl geçtiğini anlamadım.Keteler ise düşündüğümden çok daha lezzetliydiler.

MALZEMELER
  • 2 yumurta (sarıları ayrılacak)
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 2 su bardağı ılık su
  • Yarım su bardağı şeker(arzuya bağlı)
  • 2 tatlı kaşığı dolusu tuz
  • 1 küp yaş maya
  • 7 su bardağı un

İÇ MALZEME
  • 200 gr. haşhaş ezmesi
  • 300 ml. sıvı yağ
Haşhaşı yağ ile tamamen pütürsüz hale gelene kadar ezin.
YAPILIŞI
Mayayı suyun bir bardağı ile eritin.Yağ, yumurta beyazı, tuz, şeker ve su ile karıştırın.Unu ilave edip kıvamlı bir hamur elde edene kadar yoğurun.Hamurun üzerini kapatıp iki katına çıkana kadar mayalanmasını bekleyin.Mayalanan hamurdan yumurta büyüklüğünde  yapın.İlk yaptığınız bezeden başlayıp merdane ile bıçak sırtı kalınlığında açın.Haşhaşlı içten hamurun üzerine bir kaşık döküp yumurta fırçası ile .Rulo şeklinde katlayıp, böreği gibi dolayın.Bütün bezelere aynı işlemi uyguladıktan sonra gül şeklindeki hamurları bir kez daha merdane ile  . Bir kez daha aynı şekilde haşhaş sürüp gül şeklinde sarıp ucunu hafifçe alta kıvırın.Tepsiye  bir müddet daha kabarmasını bekleyin. 1 kaşık su ile karıştırdığınız  yumurta sarılarını sürün ve 200 derecede ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin.



Hiç yorum yok: