13.4.14

Ayvalı Pilav

"Ayva ye" etkinliğini son anda hatırlayınca çok hızlı bir şekilde bu tarifi uygulayıp sayfama zorda olsa ekledim.Benden tam not alan bu tarifin, içinde yer aldığı yemek dosyasını yollayan sevgili arkadaşım Ece'ye ve Afife'ye teşekkürlerimi yolluyorum.


MALZEMELER
  • 400 gr. kuşbaşı doğranmış dana eti
  • 1 adet ayva
  • 3 adet küçük boy havuç
  • 1 adet kuru soğan
  • 2 su bardağı pirinç
  • 2 su bardağı kaynar su
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ
  • Tuz ve kimyon (ben kimyon kullanmadım)

YAPILIŞI
  • Pirinçleri yarım saat önceden sıcak suyla ıslatın.
  • Etleri düdüklü tencerede pişirip suyunu çekene kadar kavurun.
  • Diğer yanda yemeklik doğradığınız soğanı sıvı yağda kavurup halka şeklinde doğradığınız havuçlarıda ekleyip bir müddet daha kavurun.
  • Etleri ve dilim doğranmış ayvalarıda ekleyip kaynar suyu ilave edin.Bu şekilde ayvalar biraz yumuşayana kadar 5 dk. kadar kaynatın.
  • Bir kaç dilim ayvayı üstüne yerleştirmek için tencereden alın.
  • Suyunu süzüp yıkadığınız pirinci ve tuzu tencereye ekleyip kapağını kapatarak 20 dk. kadar kısık ateşte pişirin.
  • Pişen pilavı 10 dk. kadar dinlendirip servis tabağına ters çevirin.Bu işlemi rahat yapabilmeniz için benim gibi çelik tencere kullanmak yerine yapışmaz yüzeyli bir tencere kullanmanızı tavsiye ederim.

Hiç yorum yok: