13.4.14

Pizza


Bloğumu açtıktan sonra bu pizzayı yaklaşık 5-6 kez yaptım.Fakat fotoğrafını çekmek kısmet olmadı.Genelde mayalı yaptığım halde bir kaç seferdir kabartma tozu ile deniyorum ve margarin yerine sıvı yağ kullanıyorum.Misafirlerimde ev halkıda son derece beğeniyorlar.
Bu pizzayı pazar sabahı oğlum için yaptım.Bu arada ben pizzayı masaya aldığımda oğlum, eşim ve kızım hemen sofraya oturdular.Aralarında şöyle bir diyalog geçti. Ben çok güldüm:)))
Oğlum: Anne yeter bu kadar fotoğraf yiyelim artık!!
Eşim: Dur oğlum biraz daha bekleyelim zaten son kullanma tarihi geçecek !! :))
Neyseki son kullanma tarihi geçmeden yedik.Siz siz olun, pizzanızı ulu orta yerde fotoğraflamayın..

      

MALZEMELER
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı yoğurt (ince belli olmasın)
  • 1 çay fincanı sıvı yağ
  • 1 kabartma tozu
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 3 çay fincanı +1 kaşık un

ÜST MALZEME
  • 1 kaşık salça veya 2 kaşık ketçap
  • 2 adet domates (küp doğranmış)
  • 2-3 adet çarliston biber veya sivri biber (ikiye bölüp ince kıyılmış)
  • 2 adet salatalık turşusu (küp doğranmış)
  • 200 gr. salam (jülyen doğranmış)
  • 100 gr. kaşar peynir veya mozarella peyniri

YAPILIŞI
  • Yumurta, sıvı yağ, yoğurt ve tuzu karıştırın.Kabartma tozunu un ile birlikte ekleyip hamur yapın
  • Hamuru yuvarlak borcam tepsiye yayıp, kenarlarını içe doğru kıvırın.tekrar hamuru tepsinin boyunda genişletin.
  • Salçayı 2 kaşık su ile karıştırıp, hamurun üzerine yayın.Sırayla; domatesleri, biberleri, turşuyu ve salamları üzerine döşeyin.
  • Pizzayı 200 C de ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin.Fırından çıkarıp kaşar peyniri serpin ve tekrar fırınlayın.Kaşar eridiği gibi kızarmasına izin vermeden fırından alıp servis yapın.
  • Bizim ailede baharat sevilmediği için kullanmadım.Siz istediğiniz baharatı kullanabilirsiniz.
  • Ayrıca bu tarif iki ölcek yapıldığında dikdörgen fırın tepsisine tam geliyor..

Hiç yorum yok: