26.1.13

Tırtıl Kurabiye











Dün akşam evimizde Abdülkadir Aksu ve ailesini ağırladık.Bu kurabiyeleride onlar için yaptım.Bu arada Abdülkadir, yazın Uludağ'da iken tanıştığımız arkadaşlarımızın oğlu.Kızımında en sevdiği arkadaşlarından biri.
Kurabiyeler o kadar beğenildiki evde yapıldığına bile inanamadılar.Tarif benimde favori kurabiyerim arasına çok tan girdi.Kurabiyenin tarifini sitesinden aldığım Devletşah'a bir kez daha teşekkür ediyorum.
  • 1 paket yumuşak margarin
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un 
  • Süslemek için:80 gr çikolata, 1 çay bardağı hindistan cevizi (çikolata yerine puding,kakao sos v.s. kullanabilirsiniz)
Malzemeleri en son, un ve kabartma tozu olmak üzere karıştırıp hamur yapın.Hamuru ile şekillendirip tepsiye sıralayın. 180 derecede ısıtılmış fırında hafif pembeleşene kadar pişirin.
Bu hamurdan iki tepsi çıktı.1 tepsiyi yukarıda gördüğünüz gibi düz çubuklar halinde yaptım ve aralarına biraz marmelat sürüp kurabiyeleri birbirine yapıştırdım.uçlarını benmaride erittiğim çikolataya batırıp hindistan cevizine buladım.Halka şekli verdiklerimin arasına erimiş çikolatadan sürüp yapıştırdım.Kurabiyelerin bir kısmını dondurucuya attım.Çarşamba günü gelecek misafirlerimi bekliyorlar.Dondurucudan çıkmış halinin nasıl olacağını merak ediyorum doğrusu...

Hiç yorum yok: